Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

woensdag 17 november 2010

Fasciitis Plantaris


Gisteren dan toch naar een orthopedist geweest owv aanhoudende irritatie aan de linker hiel en dit toch al enkele weken. Na een anti ontstekkingskuur kwam er nog steeds geen verbetering in. Een RX laten maken van de hiel, er was geen sprake van hielspoor. Dan maar naar een orthopedist en blijkbaar heb ik last van mijn fasciitis plantaris dit wil zeggen, het zachte weefsel rond de hiel is geïrriteerd en dit kan lijden tot een ontstekking. Nu als ik ga lopen heb er het meeste last van allé tis te zeggen de eerste 10 min want dan verdwijnt de irritatie. Hij heeft me enkel oefeningen gegeven om te doen om zo de peesplaat onder mijn voet te versterken. Ook heeft hij een voorschrift gemaakt voor sport inleg zolen. En als het echt niet beter wordt of in het ergste geval erger wordt kan ik inspuitingen laten zetten in de hiel. Maar voor dat laaste ben ik niet te vinden, want dit is nogal een pijnlijke zaak. Ik zal na de marathon van 28 november een rustperiode inlassen en dit zal ook wel helpen als de voet niet meer belast wordt. We zullen wel zien of beter voelen!

2 opmerkingen:

  1. Heb dat ook gehad. Is hardnekkig. Kine heeft niet geholpen (oa. shockwave) maar met zooltjes van bij Runners in Mol ben ik ervan af geraakt. In de zooltjes maken ze een lichte uitholling op de plaats waar de irritatie zit.

    Raymond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is goed om weten Raymond, als ik last blijf hebben dan ga ik toch voor de optie zooltjes.

    BeantwoordenVerwijderen