Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

vrijdag 17 december 2010

Ironman Austria Klagenfurt

Het is misschien nog ver weg, maar wie een planning voor 2012 wil maken en zich wil inschrijven voor de Ironman van Oostenrijk "Klagenfurt" kan best deze datum aanstippen in zijn agenda. Dit stond op hun website.

The Kärnten IRONMAN Austria 2012 takes place on 1st July 2012!

The registration will open one day after the IRONMAN Austria 2011! Due to a start at the Austria IRONMAN 70.3 St. Pölten 2011 athletes will have the advantage to sign up early for the IRONMAN Austria 2012.

12 opmerkingen:

  1. Dag Stefan . Ik ben van plan mij in te schrijven omdat ik in 2012 een iron man als uitdaging wil ( ik word dan 50 jaar .. gggrrr ) Ik heb net mijn eerste halve achter de rug in Neerpelt . Ga jij naar Klagenfurt ? Lukt dat inschrijven zo'n beetje , ook alS je niet meegedaan hebt in St Polten ? Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Monique. Alvast proficiat met je 1/2 triathlon in Neerpelt. Ik ga volgend jaar naar Frankfurt 8 juli 2012. Klagenfurt heb ik 4 maal gedaan heel leuke wedstrijd en sfeer. Zeker een aanrader. De inschrijvingen voor Klagenfurt zijn nog niet open. Maar deze zullen hoogswaarschijnlijk van maandag op dinsdag nacht opengaan meestal om 24u. Kijk dezer dagen maar regelmatig op de website van Klagenfurt. De boodschap is snel zijn want meestal is deze wedstrijd binnen het half uur uitverkocht. Je moet gewoon de online registraties instructies volgen en betalen en klaar is kees.Voor Frankfurt kan je wel al inschrijven. Veel succes ermee, zijn er nog vragen ik hoor het wel. Laat me maar weten als je bent ingeschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Stefan ! Ik ben ondertussen al een tijdje ingeschreven en de klok tikt .Ik doe m'n best wat trainen betreft ; schrap ook alcohol vanaf 1 januari en ga pobereb te knippen in m'n sociale aktivitaiten . Vooral aan zwemmen is nog veel werk ad winkel . Ik zwom slecht in Neerpelt..(53' )Het lijkt alsof m'n benen zinken. Misschien eigen aan(gewezen) marathonlopers ?Met pull-buoy gaat het veel beter . Weet jij of de dure wet-suits beter doen drijven ? Ik heb me laten vertellen dat die beter zijn voor een technische zwemmer en dat net de goedkopere pakken meer drijfvermogen geven .Ik zal het niet van m'n techniek moeten hebben vrees ik , want ondanks dat ik 3x/week zwem zie ik niet echt resultaat . Alvast bedankt voor je advies . Alle hulp is welkom, want ik zou graag max . 1u30 willen zwemmen in de iron man! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Monique,

    Leuk nog eens iets van je te horen. Ik heb eens naar je tijden gekeken van Neerpelt 51:43 – 3:12:49 – 1:37:21. Het ziet er niet slecht uit. Zeker het lopen niet maar je bent van nature een loper. Maar aan het fietsen en zeker het zwemmen kan aan gewerkt worden. Enkele tips voor beter je benen te laten zwemmen is met een plankje enkel benen te zwemmen en probeer dan zo recht mogelijk te liggen in het water. En inderdaad een pull-boy gaat dit vergemakkelijken. Ik zie veel triatleten die niet zo technisch zijn met een pull-boy zwemmen. Maar eigenlijk ben ik daar geen voorstander van, want op een wedstrijd heb je dat ding ook niet. Er zijn andere manieren om dit te trainen.
    Als je zin en tijd heb wil ik wel eens naar je zwemmen komen kijken. En eventueel tips geven.
    Wat een wetsuits betreft zou ik de gulden middenweg kiezen. Want zo’n extreem duur wetsuit raad ik je niet aan. Enkel technisch goede zwemmers halen daar voordeel uit. 1u30 moet haalbaar zijn.
    Hou er rekening mee hoe je je jaarplanning maakt (zou eigenlijk nu af moeten zijn) en hoe je weekschema’s eruit zien. Er komt veel bij te kijken als je voor een ironman gaat trainen. Zeker rust is heel belangrijk in je schema’s. Hoeveel, wanneer en wat moet ik trainen is zeer belangrijk. En mentaal is dit ook niet te onderschatten je sociale leven gaat voor een stuk wegvallen en daar moet je in je jaarplanning mee rekening houden in inplannen. Ik wil je niet bang maken maar je zal het op termijn wel ervaren. Maar het belangrijkste is dat je moet genieten van je sport.
    Als je nog vragen heb of meer uitleg wil hoor ik het wel van je.

    Sportieve groeten
    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Stefan ! Alvast bedankt voor je reaktie.Ik wil heel graag eens afspreken om samen te zwemmen : iedereen die me tips kan geven koester ik .het kan dikwijls een klein dingetje zijn , waardoor je veel energie spaart en zo beter/juister traint . Ik werk voltijds ,maar als jij tijd voor me wil en kan vrijmaken wil ik gerust eens een dag vrij nemen . Maakt niet uit in welk bad je liefst zwemt .Zeg me waar en wanneer en ik ben er . Ik deed al een onderwatertest in leuven , maar die bracht niet veel . Ik volgde al een " start to swim " maar daar hing ik in het " staartje " en het waarom weet ik nog altijd niet. Ik geef eerlijk toe dat het zwemmen mij het meest afschrikt , niet owv het zwemmen op zich , want ik zwem doodgraag , maar owv de tijd . Als ik langer dan 1,5 u in de wedstrijd moet zwemmen , weet ik dat ik met lood in m'n schoenen aan't fietsen zal beginnen . Het werkt psychisch...maar dat hoef ik jou niet te vertellen.Jij hebt dat vast in't begin ook gekend? Ik heb veel respekt voor wat jij neerzet en ik kijk hele erg uit naar m'n iron man . Ik moet de knop nog kunnen omdraaien dat ik daar niet voor een " prestatie " mag gaan , maar enkel om hem goed en gezond " uit te doen " . Ik heb mijn marathons altijd voor podium gelopen , en die omschakeling is toch wel heftig . Hopelijk tot hoors , groetjes , Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. iets totaal anders...ik heb me ingeschreven voor de ironman in klagenfurt en omdat ik heb gelezen dat u al 4x hebt deelgenomen vroeg ik me af of u het zwemonderdeel al eens zonder wetsuit hebt moeten zwemmen daar? Valt door mijn vraag waarschijnlijk wel al op dat zwemmen ook niet mijn sterkste onderdeel is en weten dat de kans groot of klein is op zwemmen zonder wetsuit zou wel tof zijn!
    alvast bedankt en fijn weekend, Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Peggy

    Mag ik je gerust stellen dat er in Klagenfurt altijd met wetsuit mag gezwommen worden.
    Het water is er van uitstekende kwaliteit en aangenaam om in te zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. thanks...e pak van mijn hart en al iets minder kans om te verzuipen tussen die 2000 andere zwemmers!
    De voorbereiding van Monique klinkt wel een pak professioneler want ik moet er nu nog deftig gaan invliegen en de klok tikt inderdaad veel te snel! Veel trainingsplezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou zeggen train ze nog. Als je je start nummer heb mag je hem altijd door posten dan kan ik je die dag volgen. En geniet ervan. Het is één van de mooiste wedstrijden in Europa. Enorme sfeer voor, tijdens en na de wedstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Stefan,

      toch nog een paar bekommernissen : past de wetsuit wel in een van de zakken die we krijgen ?Mag mijn echtgenoot eventueel drinken toesteken langs het parcours ? Ik besef dat ik met 2 drinkbussen allicht die 180 km niet zal kunnen overbruggen..of is er onderweg echt genoeg bevoorading ?Toiletcabines onderweg ? In de wisselzone ? Ik heb geprobeerd van het parcours te verkennen vorige week , maar ben verloren gefietst .:-) Zelfs een paar hellingskes gedaan van zeker 15%.. dat ligt niet op't parcours hoop ik ? of toch ... ? tblijft spannend !!

      Verwijderen
  10. Van harte proficiat voor je puike prestatie in Geel vorig weekend Stefan ! Ik wist dat je een super zwemmer was , maar je fietst en loopt ook als een kanon !! Respect man ...

    BeantwoordenVerwijderen