Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

dinsdag 10 juli 2012

Ironman Frankfurt

Afgelopen zondag de ironman van Frankfurt afgewerkt. Om 7u 's morgens mochten we eraan beginnen. Ik had een zeer goede zwemstart en ik voelde al onmiddellijk dat het zeer goed ging. Na 50:34 zette ik voet aan wal. Dit is tevens ook mijn snelste swim ooit in een ironman.
Daarna de fiets op voor 180km. Ik had dadelijk het goede ritme te pakken en zat in een confortabel groepje. Na 20 km gingen de hemelsluizen open en viel de regen er met bakken uit de lucht. Maar eigenlijk had ik daar weinig last van. Enkel geen risico's nemen in de bochten. Maar bij km 65 sloeg het nootlot toe, ik viel lek, snel wisselen en door met de geit. Maar nog geen twee kilometer verder tweede maal lek. Verdoeme, de goesting was over. Maar dan moet je die mentale knop even omdraaien en zeggen, niets aan te doen we moeten verder. Hopelijk blijf ik gespaard van een derde lekke band want dan was het definitief over and out. De felle wind was ook weer van de partij. Iedereen die ik sprak na de wedstrijd, kloeg over de felle wind die in de loop van de dag kwam opzetten. Gelukkig kwam tegen het einde van het fietsen de zon te voor schijn, zodat we droog aan de marathon konden beginnen. fietstijd 5:36:02
Ook het lopen ging goed, ik begon meer en meer atleten terug op te halen. En de benen voelden ook nog fris aan. Ik kon een fijn tempo aanhouden en voelde dat er een goede marthon tijd kon in zitten.
En dat lukte aanvankelijk ook 3:46:50.
Al bij al kan ik te vreden terug kijken naar mijn wedstrijd, ondanks de twee lekke banden en de slechte weersomstandigheden is dit mijn tweede snelste ironman wedstrijd ooit met een eindtijd van 10:19:37.
ranking: 489 overall - 111 H40-44




4 opmerkingen:

  1. Proficiat Stefan, knap dat je toch hebt kunnen doorzetten. Dat is Ironman racing, anything is possible zolang je er maar zelf in blijft geloven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe prestatie en knappe blog Stefan.
    Heb je tussen mijn links gezet.
    http://geldersd.webklik.nl/page/wedstrijdkalender-2012

    Grtz Dimitri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Dimitri. Ben ook eens een kijkje gaan nemen op jou blog. Ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen