Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

zondag 3 april 2011

Ronde van Vlaanderen

Gisteren met drie andere clubgenoten (François , Romain en Dirk D.) de ronde van Vlaanderen gereden. En dit op de eerste echte zomerse dag van dit jaar. Om 7u40 zijn we aan de tocht van 150 km begonnen en dit met 20.000 anderen wielerliefhebbers. Na 40 km kwamen de eerste hellingen (Rekelberg- Kaperij en Kruisberg). Bij de tweede bevoorrading hadden we besloten om een lus van 15 km mee te pikken waar de Knoteberg en oude kwaremont in lagen (dit was normaal een stuk van de 260 km). Behalve Romain die ons daar heeft verlaten en deze twee hellingen links liet liggen, trokken we met onze drieën verder. Na de oude kwaremont kwam het geheel weer samen en de hellingen volgende razensnel na elkaar op. Paterberg - Koppenberg - Steenbeekdries - Taaienberg - Eikenberg. Net voor de Molenberg op zo'n 120 km kreeg ik een klop van de hamer. Krampen in de bovenbenen. Ben alles beginnen op te eten en te drinken wat ik nog had en van François kreeg ik nog extra suikers waarvoor dank. Ik kwam er gelukkig weer door. De Leberg en Tenbosse werden wat rustig genomen om op de Kapelmuur en Bosberg nog wat over te hebben. En het ging hard met ons drie op de muur. Na de muur ging het als een rotvaart naar de Bosberg. Daar ging het ook hard want we haalde alleen maar wielrenners in. Eenmaal boven heb ik me aan de kop gezet en tegen 40 - 45 km/uur naar Ninove. Ik had percies mijne tweede adem gevonden. En dan de voldoening over de steep te Ninove. We hadden een mooi gemiddelde van 26km/u en 165 km op de teller. Dit komt natuurlijk door die extra lus van 15km.

Koppenberg




Bevoorrading

Geen opmerkingen:

Een reactie posten