Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

dinsdag 25 oktober 2011

Jim Thijs klopt Lance Armstrong

Onze landgenoot Jim Thijs is 19de geworden op het WK Xterra triatlon. De Oostenrijker Michael Weiss pakte de wereldtitel, Lance Armstrong werd 23ste nadat hij een tijd aan de leiding had gereden.

Armstrong kwam op Hawaï na 1,5 km zwemmen knap als vijfde aan land en rukte tijdens de 30 km mountainbiken op naar de kop van de wedstrijd. Na een valpartij moest hij op 5 km voor de tweede wisselzone de leiding echter afstaan aan Michael Weiss.
De Oostenrijker, die twee weken geleden nog opgaf in de Ironman van Hawaï, stond die eerste plaats niet meer af in de 10 km trailrunning en pakte zo vrij verrassend de wereldtitel in 2u27:00. De Amerikaan Dan Hugo werd tweede op 33 seconden. De Spanjaard Eneko Llanos vervolledigde het podium op 1:26.

Jim Thijs moest serieus in de achtervolging na een slechte zwemproef, maar dankzij een goed fiets- en loopnummer legde hij alsnog beslag op de 19de plaats in 2u36:33. "Ik ben nooit stilgevallen en heb niet echte zwakke momenten gekend, maar ik ben waarschijnlijk iets te rustig begonnen", reageerde onze landgenoot. "Maar ik voel dat dit parcours mij ligt, dus ik ben supergemotiveerd om volgend jaar terug te keren om opnieuw een knalprestatie neer te zetten. Dit was zeker geen topprestatie, maar ook geen ramp. Het gaf wel een kick om in de laatste kilometer Armstrong nog voorbij te lopen. Het is toch een hoogtepunt dat ik de eerste Belg ben die hem de laatste tien jaar verslagen heeft in een toprace."

Armstrong viel zoals verwacht nog flink terug tijdens het lopen. The Boss finishte uiteindelijk op de 23ste stek in 2u36:59. "Het was zwaar maar leuk", reageerde de Texaan. "Tijdens het zwemmen heb ik geforceerd. Ik vond het goede ritme op de fiets maar tijdens het lopen was het weer afzien."

Tim Van Daele werd 30ste algemeen en vijfde bij de amateurs. Maxime Verstraete werd 59ste en pakte zilver in zijn leeftijdscategorie M20.

Bij de vrouwen ging de zege naar de Amerikaanse Lesley Patterson, voor de Franse Marion Lorblanchet en de Tsjechische Helena Erbenova.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten