Het Italiaanse fietskledijmerk Castelli creëert een afgescheiden departement specifiek gericht op triatlon. Sinds vorig jaar ontwierp het merk al triatlonkledij en nu zet het daar vol op in.
Deze nieuwe divisie versnelt de ontwikkeling van triatlonspecifieke kledij, die Castelli vorig jaar lanceerde. Castelli contracteert toptriatleten en -teams, waarmee het haar ambities duidelijk etaleert. Aan het hoofd van dit departement staat Patrick Cassiday. Hij vervoegt Castelli na 16 jaar trouwe dienst in de R&D afdeling van Nike. Cassiday is zelf een competitief triatleet met zeven deelnames aan de Ironman van Hawaii.
De triatlonkledij vraagt een aparte benadering. Cassiday herwerkt de gebruikte stoffen en technieken, die van Castelli een marktleider maken in de creatie van fietskledij. Dit resulteert in nieuwe designs en triatlonspecifieke uitvoering van de kledij. "Ik ben vereerd en enthousiast om deel uit te maken van het Castelli-team," zegt Cassiday. "Ik ben hoofd van een afdeling die focust op de sport waar ik van houd. Geweldig! Castelli is synoniem voor 'de best presterende fietskledij' voor vele eliterenners. Het is vanzelfsprekend dat we binnen triatlon dezelfde kwaliteit aanbieden."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten