Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

zondag 6 november 2011

Sofie Goos derde in Ironman Florida

Triatlete Sofie Goos is zaterdag derde geworden in de Ironman van Florida. De 31-jarige Antwerpse finishte in 9u22:21. De zege was net als vorig jaar voor de Amerikaanse Jessica Jacobs, die met 8u55:10 een wedstrijdrecord liet optekenen.

Een andere Amerikaanse, Mackenzie Madison, werd in 9u10:21 tweede. Bij de mannen won de Zwitser Ronnie Schildknecht in 7u59:42, voor de Oekraïner Maxim Kriat (8u10:43) en de Amerikaan Justin Daerr (8u18:02).

Een maand terug moest Sofie Goos in de Ironman van Hawaï nog opgeven met rugklachten. In de Ironman van Florida, een wedstrijd die ze in 2009 won, had ze opnieuw last. Halfweg het fietsen reed Goos nog aan de leiding, maar dan kwam de pijn weer opzetten.

"Ik heb geprobeerd toch nog een goeie fietspositie aan te houden, maar ik voelde dat ik minder kracht kon zetten. In tegenstelling tot in Hawaï, kon ik wel beginnen lopen, maar mijn tempo lag verschrikkelijk laag. En toen begon ik ook nog te braken. Halfweg de marathon lag ik vijfde, met de zesde atlete net achter me. Maar dan begon ik er door te komen. Met kleinere pasjes vond ik plots mijn ritme. De tweede ronde heb ik dan ook echt goed gelopen. Goed begonnen en goed geëindigd, zullen we maar denken. De Ironman van Cozumel over drie weken ga ik nu wel laten schieten. Ik moet nu mijn rug eerst goed laten rusten, zodat ik het nieuwe seizoen pijnvrij kan beginnen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten