Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

maandag 13 augustus 2012

Triathlon Lommel geen succes.

Gisteren toch afgezakt naar Lommel om er aan de 25ste editie van de Lommelse Hoeks kwart triathlon deel te nemen. Ondanks de pijnlijke linker knie die ik afgelopen woensdag bij een looptraining had opgelopen.

Het zwemmen ging in eerste instantie goed, 13de uit het water in een tijd van 20:12. Daarna volle moed vertrokken met de fiets, maar toen begon de ellende al, geen pijn in de knie, maar wel een beklemmend gevoel. Een gevoel van het verstand zegt wel en het lichaam zegt neen. Toch nog een goede fietsttijd neergezet. 1u03 zonder de wisseltijden 39,85 gemid. Daarna het lopen, ik merkte al onmiddellijk dat er lichamelijk iets niet in orde was. Het liep langs geen kanten, lag toen nog 1ste verteraan 40+. Maar het tempo was alles behalve goed om die plaats vast te houden. In de tweede rond herpakte ik me een klein beetje maar toen waren de knikkers al uitgedeeld en lag ik op een 4de plaats H40+. Pijn  in de knie had ik niet, maar wel een gevoel van dat ik een tunnel gelopen had met stukken erbij, wat ik me niet meer kan herinneren. Nogthans goed gedronken tijdens het fietsen en lopen. Ook na de finish duurde het lang eer ik wat bij mijn positieven kwam. 45:22 min gelopen en een eidtijd van 2:12:01.

Enkele uren na de wedstrijd, op weg naar huis begon ik te zweten en te hypervetileren. Voelde me echt niet goed op dat moment, we zijn dan maar naar Genk spoedgevallen gereden. Daar hebben ze elke onderzoeken gedaan, o.a. bloedname, Rx thorax en EKG en bij dit laatste blijk dat er regelmatig overslagen waren. Ook hartritme stoornissen genoemd. Dit laatste baarde hun toch wat zorgen. Niet dat dit levensbedrijgend is maar ik moet dit toch blijven opvolgen. In eerste instantie wilden ze me daar houden. Maar door lang wikken en wegen mocht ik omstreeks 22u30 naar huis. Maar ik moest wel naar een cardioloog om verder onderzoeken te doen.

Wat met de knie:
Deze voelt ook niet goed aan. Er zit een ontstekking aan de buitenzijde. Tractus Iliotibials frictie syndroom of ook runners knee of lopersknie genoemd. "het is een klassieke overbelastingsblessure. De pijnplek zit aan de buiten- bovenzijde van de knie. Tussen de buitenzijde van de heup en de bovenkant van het onderbeen zit een verbinding van spieren, pezen en een peesplaat. Vlak boven de aanhechting van deze peesplaat aan het onderbeen kan de pees "aanlopen" tegen een uitstekend "puntje" op het bot. Als dat gedurende langere tijd voortduurt, gaat de boel irriteren en ontstaan pijnklachten. De pijn kan zo heftig worden dat het sporten moet worden gestaakt." Dit heb ik ook 14 jaar geleden aan de rechterkant gehad met een operatie als gevolg. Dus, conclusie, het seizoen is sinds gisteren afgelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten