Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

dinsdag 17 januari 2012

Wellington zet er (tijdelijk) een punt achter

Triatlete Chrissie Wellington last een sabbatjaar in. De 34-jarige Britse wil zich tijdelijk toeleggen op extrasportieve uitdagingen, met onder meer de publicatie van haar autobiografie.

Haar concurrentes zullen niet rouwig zijn om de inactiviteit van Wellington: de Britse is wereldrecordhoudster op de Ironman-afstand en won de laatste vijf jaar vier keer de Ironman op Hawaï, het officieuze wereldkampioenschap.

Wellington is bovendien nog ongeslagen op de Ironman (3,8km zwemmen, 180km fietsen en 42,2km lopen): de dertien wedstrijden waarin ze aan de start verscheen, won ze allemaal.

"De voorbije vijf jaar gaf ik absoluut alles aan de Ironman. Ik heb echter beslist om dit jaar een pauze in te lassen, omdat ik me meer wil toeleggen op andere doelen, zoals mijn boek en het promoten van sport in Groot-Brittannië", legt ze uit. Ze gaat nu aan haar autobiografie 'A Life Without Limits werken'.

"Ik ben heel blij, trots en tevreden met wat ik in de sport bereikt heb, met als hoogtepunt mijn winst in Hawaï vorig jaar. Maar ik heb triatlon altijd gezien als een deel van mijn leven, niet mijn hele leven. Ik kijk dan ook uit naar wat meer variatie en evenwicht door te focussen op andere interesses en door meer tijd door te brengen met mijn familie en vrienden."

Wellington won de Ironman van Hawaï in 2007, 2008, 2009 en 2011. In 2010 kon ze door ziekte niet starten op het Amerikaanse eiland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten