Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

donderdag 30 december 2010

Jaaroverzicht 2010 deel 2

Jaaroverzicht 2010 deel 2 mei – augustus

Vandaag deel 2 van mijn jaaroverzicht, waar vooral de wedstrijden aan bod komen.

Wedstrijden:

Op 2 mei stond de eerste officiële wedstrijd op mijn programma, de Kraftman sprint triathlon te Maasmechelen. Daar de voorbereidingen niet optimaal waren, door het winterweer en de pijnlijke onderrug, verwachtte ik niet veel van de wedstrijd. Maar ik behaalde toch nog een mooie 6 plaats.

30 mei kwam het langere werk aan bod, het Belgisch kampioenschap ½ triathlon van Leuven. Tevens ook mijn favoriete afstand. Het weer was die dag weer eens uitermate slecht, veel wind, koud en regen. Echt geen triathlon weer. Ik eindigde op een 52 plaats met een tijd van 4:18:05. De aanloop naar het hoogtepunt van mijn seizoen “de medigames” was daarmee gezet.

Juni stond volledig in het teken van de World Medical & Health Games te Kroatie. Met specifieke zwemtrainingen en enkele langere ritten met als hoogtepunt de 180 km Cyclo Sprint Classic te Zolder in zeer slechte weeromstandigheden maar toch met een gemiddelde van 29,5 km/u. en een ritje naar La Redoute 150 km bij temperaturen van 30 graden. Ook het lopen werd wat aangescherpt.
Op 27 juni hebben ik nog als trio deelgenomen aan de enige volledige triathlon in België, Neerpelt.
Het zwemmen was voor mijn rekening, nog een goede training voor de medigames. We behaalde een verdienstelijke 4de plaats bij de trio’s 9:34:56.











Van 3 tot 10 juli de World Medical and Health Games te Prorec Kroatie. Mijn derde spelen. Een zeer druk programma, in een tijdspanne van vijf dagen kom ik maar liefst uit in negen wedstrijden. Acht daarvan vinden plaats in het zwembad. Met als hoogtepunt de kwart triathlon. Waarvan ik vanaf het begin de leiding heb genomen en niet meer afgestaan. Resultaat van een geslaagd WK: GOUD op de kwart triathlon, 100 m schoolslag en 4 x 50m vrije slag, ZILVER op de 400 m en 1500 m vrije slag en BRONS op de 200 m wisselslag. Veder heb ik nog de 50 m vlinderslag, 50 m rugslag en 100 m vrije slag gezwommen.











Op 8 augustus heb ik dan nog deelgenomen aan de kwart triathlon van Lommel. De naweeën van de medigames zaten nog in de benen. Maar behaalde toch een mooie 28ste plaats.











In deze periode was mijn beste zwemmaand juni 44,4 km, fietsmaand juni 1104 km en loopmaand mei 164 km.

Morgen een overzicht van het naseizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten