Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

woensdag 29 december 2010

Jaaroverzicht 2010 deel 1

Jaaroverzicht 2010 deel 1 januari – april

Zo op het einde van het jaar zullen we eens terugblikken op het afgelopen seizoen.
Ik heb mijn jaaroverzicht in 3 stukken opgedeeld. Voorbereiding – wedstrijden – naseizoen

Voorbereiding:

Over januari kunnen we heel kort zijn. Veel sneeuw, vriesdagen, echte winterse toestanden.
Waardoor we weinig hebben kunnen fietsen.

Februari startte niet veel beter dan januari op 16 februari lagen er nog steeds enkel centimeters sneeuw, de wegen lagen er met momenten nog gevaarlijk glad bij. Waardoor de fietskilometers o.w.v. de weersomstandigheden een stuk lager lagen dan begin 2009. Er stond na ½ maand wel geteld 568 km op de teller.

Na een citytrip naar Polen begin maart is het weer hier in België eindelijk aangenamer geworden de sneeuw en extreme koude waren voorbij. Zo kon ik me al eens wagen om een langere fietsrit te maken (naar Banneux). En dit als voorbereiding op de ronde van Vlaanderen begin april.
Eind maart begonnen ook de eerste lichamelijke kwaaltjes, zoals pijn aan de onderrug. Maar na enkele keren naar de manuele therapeut te zijn geweest ging het al een stuk beter. Op aanraden van de huisarts moest ik spierontspanners nemen om mijn rug wat te ontspannen?

3 april de Ronde van Vlaanderen 160 km met de mountainbike (slicks). Tis een voordeel op de kasseien, maar daar is alles mee gezegd.
De spierontspanners deden hun werk, met als gevolg geen kracht en macht meer. Dus stoppen met die rotzooi.
Op 24 april was er ons jaarlijks clubkampioenschap 750 zwemmen – 28 km fietsten – 6 km lopen. Meer dan een derde plaats zat er dit jaar niet in. Tja wat wil je met de naweeën van de spierontspanners en nog pijn aan de onderrug.

In deze periode was mijn beste zwemmaand januari 48,3 km, fietsmaand april 1164 km en loopmaand februari 121 km.

Morgen een overzicht van de wedstrijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten