Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

dinsdag 4 september 2012

Tine Deckers wint halve Ironman Ierland.

Tine Deckers heeft de Ironman 70.3 in het Ierse Galway gewonnen. De atlete van het Uplace-team had voor de 1,9km zwemmen, 90km fietsen en 21,1km lopen 4u24:35 nodig.

Deckers kwam als tweede uit het water, na iets meer dan een halfuur. In het fietsen veroverde ze vervolgens de leiding om die niet meer af te staan.

Voor de 34-jarige triatlete is het de tweede zege van het seizoen, en de eerste in een halve Ironman. Eerder won ze de Ironman in Nice. Vorig jaar werd Deckers 12e in de Ironman op Hawai.

Bij de mannen was de Zwitser Jan Van Berkel de beste in Galway. Hij won nipt in 3u54:35, met amper 1 seconde voorsprong op de Nieuw-Zeelander Terenzo Bozzone. De Zwitser Mike Aigroz veroverde het brons in 3u59:51, en was bijna anderhalve minuut sneller dan Bruno Clerbout (4u01:16), ploegmaat van Deckers.

DECKERS: 'VERWARRING BIJ DE START'

"Ik wilde echt winnen vandaag en als dat dan lukt met een ruime voorsprong, is dat extra fijn", reageert Deckers. "De wedstrijd begon nochtans met de nodige verwarring. Het was helemaal niet duidelijk naar welke boei we moesten zwemmen en de helft van de atleten ging de andere kant uit. In die zin was mijn tijd goed genoeg, ook omdat we in de zee zwommen."

Deckers moest in het zwemmen enkel Barnard laten voorgaan, maar in het fietsen dichtte ze haar achterstand op de Britse. "Ik voelde wel dat mijn benen nog moe zijn van mijn hoogtestage de afgelopen weken, maar ik heb toch goed kunnen rijden. In de halve marathon heb ik ondanks mijn voorsprong stevig doorgeduwd, vooral met het oog op Hawaï. Dankzij dit mooie resultaat kan ik nu met een goed gevoel tien dagen rusten om dan te beginnen aan mijn laatste zware trainingsblok voor Hawaï."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten