Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

woensdag 8 februari 2012

Triatlon Team Uplace mikt op Ironmanzege in 2012

Bart Verhaeghe, voorzitter van Club Brugge en de vastgoedgroep Uplace, heeft dinsdag in het kasteel van Bever de zes triatleten voorgesteld die in 2012 deel uitmaken van zijn Uplace Team.

De selectie is dezelfde als vorig jaar, maar dan zonder de gestopte Rutger Beke. Het zestal bestaat uit twee vrouwen, Sofie Goos en Tine Deckers, en een kwartet mannen: Bruno Clerbout, Bert Jammaer, Axel Zeebroek en Bart Aernouts.

Het Uplace Team werd twee jaar geleden opgericht en is nog altijd de enige professionele triatlonploeg in ons land. "Dit jaar mikken we op de overwinning in de Ironman", verwoordde manager Ben Dewolf de hoge ambities van het team.

"Vorig jaar haalden we zeven keer het podium op de Ironman-afstand (3,8km zwemmen, 180km fietsen en 42,2km lopen). In de Ironman 70.3 (wat overeenkomt met een halve Ironman, nvdr.) boekten we vier zeges", somt Dewolf op. "Maar voor 2012 moeten we nog meer ambitieus zijn. Ons doel is dat onze zes atleten starten in Hawaii, en met Tine en Sofie hopen we op de top tien."

Bart Aernouts, momenteel in het Australische Canberra op stage, liet via Skype weten dat hij zich vanaf nu uitsluitend op de lange afstand zal toeleggen. De 27-jarige Antwerpenaar won vorig jaar de drie Ironman 70.3-wedstrijden waarin hij startte. Dit jaar is de finale van het 70.3 circuit in Las Vegas zijn hoofddoel, en als hij zich weet te kwalificeren komt daar ook nog Hawaii bij.

Tine Deckers en Sofie Goos mikken op top 10 in Ironman Hawaï

Tine Deckers en Sofie Goos mikken dit jaar op een plaats bij de beste 10 in de Ironman van Hawaï. Heel hun seizoensplanning is voornamelijk gericht op het officieuze WK lange afstand (13/10), zo vertelden ze dinsdag op de voorstelling van Team Uplace in Strombeek-Bever.

"Dit jaar pik ik er bepaalde wedstrijden uit", zegt Goos (31), die de voorbije twee edities in Hawaï opgaf met rugproblemen. "Dankzij mijn derde plaats in de voorbije Ironman van Florida hoop ik mijn ticket voor Hawaï na Melbourne (25/03) binnen te hebben. Daardoor zou ik later kunnen pieken naar de Ironman van Frankfurt (8/7) en Hawaï."

Ook Tine Deckers, onlangs derde in de Ironman 70.3 van Zuid-Afrika, hoopt na Melbourne zeker te zijn van startrecht in Hawaï. "Daardoor zou ik in mijn programma kunnen toewerken naar een nieuwe zege in Nice, waar het parcours me goed ligt. Ik ben 33 maar mijn tests wijzen uit dat ik blijf vooruitgaan in de drie disciplines. Ik zal misschien nooit winnen in Hawaï maar dit jaar wil ik in de top 10 eindigen", zegt Deckers, die met een 12e plaats in 2011 voor het beste resultaat voor een Belgische vrouw ooit in Hawaï tekende.

Zowel Goos als Deckers staan zondag aan de start van de Ironman 70.3 in Panama City (Florida). Daarna bereiden ze de Ironman van Melbourne voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten