Ironman finisher

Ironman Finisher:
Almere: 1998 Roth: 2000 - 2001 Zurich: 2002 Frankfurt: 2003 - 2012 Klagenfurt: 2004 - 2005 - 2007 - 2009 Neerpelt: 2011 Maastricht relay: 2017 - 2018 Maastricht:2022VANAF ONZE JEUGD BLIJVEN WE ALTIJD WEER DROMEN DAT HET BESTE NOG MOET KOMEN

vrijdag 18 februari 2011

Ironmankampioen McCormack richt zich op OS 2012

De kogel is door de kerk. Het Amerikaanse triathlonblad 'Triathlete' meldt dat de regerend Ironmankampioen Chris McCormack komend jaar zijn titel niet zal verdedigen. In plaats daarvan laat hij Hawaii aan zich voorbijgaan en gaat zich richten op de Olympische Spelen van 2012. Hij gaat proberen om een plaats in het Australischte team te bemachtigen. Na een interview in de Australische 'Daily Telegraph' heeft hij het nieuws ook via Twitter bevestigd. "Het is het enige waar ik in mijn carrière nog spijt van heb: niet deelnemen aan de Spelen. Dit is mijn allerlaatste kans", aldus 'Macca', die dit jaar 39 jaar wordt.

Het is redelijk gewoon dat toppers op het korte werk zich na verloop van tijd gaan richten op de langere afstanden - de een wat succesvoller dan de ander. Maar een inmiddels lange-afstander die zich weer terug bekeert tot het korte werk, dat is relatief ongekend.

Voordat hij voor de lange afstand koos was hij ook niet onverdienstelijk op de Olympische afstand. In 1997 werd hij in eigen land nog gekroond tot Wereldkampioen op die discipline. Maar dat is dus inmiddels al weer veertien jaar en een bijna evenzolange focus op de lange afstand geleden. "Ik weet niet of ik nog snel genoeg ben om te winnen, maar ik zou het geweldig vinden om een Australiër te helpen een medaille te bemachtigen."

Of het Austrailische High Performance Team zijn aanbod aanvaardt, is nog niet bekend. Macca zal in ieder geval het komend jaar flink aan de bak moeten om punten te sprokkelen om Olympische kwalificatie af te dwingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten